Pozycjonowanie stron internetowych - więcej o tej usłudze.
Funkcjonują trzy popularne sposoby pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie okresowe.
Pozycjonowanie Lokalne
W takim pozycjonowaniu najistotniejsze jest dodanie do słowa kluczowego nazwy danej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym uwzględnia się przeważnie:
– kraj (przykładowo “akademia muzyczna Polska”)
– miejscowość (“fizjoterapeuta Kraków”)
– dzielnicę (“sklep rowerowy Żoliborz”)
Pozycjonowanie lokalne doskonale sprawdzi się w przypadku przedsiębiorstw lokalnych, które adresują swój asortyment tylko do klientów zamieszkujących w konkretnym regionie. Taka metoda pozycjonowania jest wykorzystywana także wówczas, gdy przedsiębiorstwo ma niewiele finansów na promocję i nie ma możliwości konkurować na słowa kluczowe bez dopasowania regionalnego, np. zamiast “restauracja chińska“, to “restauracja chińska Kraków”.
Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)
Inny rodzaj pozycjonowania to odpowiednie i przetestowane wyjście dla posiadaczy niskich środków na reklamę. Za sprawą stosownego dobrania fraz, nie tylko będzie można wejść w niszę powiązaną z daną branżą, ale także stawki za reklamę w Google Ads ulegną istotnej obniżce. Pozycjonowanie Long Tail oznacza też dużo mniejszą konkurencję. Istotne jest również to, iż rośnie trend wprowadzania specyficznych zapytań w wyszukiwarkach.
Frazy pozycjonowania Long Tail to przykładowo:
– golarka Eldom MT500 czarna,
– telefon Huawei P8 niebieski,
– obuwie Adidas Hard Court czarne sklep online.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niesłychanie istotne przede wszystkim dla sklepów internetowych. Za pomocą tego typu fraz, sklepy mające w swoim asortymencie nader szeroką ofertę produktów mogą się jeszcze efektywniej pozycjonować w Google.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe odgrywa wyjątkową rolę przed jednorazowymi bądź cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak Dzień Matki, koncert znanego piosenkarza lub Zielone Świątki. Ten wariant pozycjonowania będzie wyjątkowo efektywny, jeżeli popularna w danym okresie fraza zostanie znaleziona i wykorzystana z należytym wyprzedzeniem. Zazwyczaj pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w branży turystycznej i gastronomicznej. W większości wypadków należy zacząć je na 8-10 tygodni przed interesującym nas wydarzeniem, żeby wyszukiwarka Google zdążyła na czas zaindeksować nową albo zmodyfikowaną treść witryny.
Lokalizacja firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]