Użyteczność, dostępność, poprawność kodu – to sprawdzi audyt SEO

Audyt SEO - usługa na miarę waszych potrzeb.

Audyt – cytując internetowe wydanie Słownika Języka Polskiego PWN – oznacza sprawdzenie spółki, firmy bądź przedsiębiorstwa pod kątem wielu aspektów, między innymi organizacyjnych i finansowych, a także ocenę perspektyw przyszłego rozwoju. Co, biorąc zacytowaną definicję pod uwagę, oznacza więc audyt SEO? Jest to dokładna analiza strony www, oceniająca różne jej aspekty, jak tytuły i opisy meta, kod strony, hierarchię nagłówków, prędkość wczytywania się witryny i wiele innych elementów. Oprócz samego zestawienia błędów oraz uchybień, w rzetelnym audycie SEO muszą znaleźć się też instrukcje co do rozwiązania wymienionych problemów.

Audyt SEO sprawdza stronę internetową pod względem użyteczności, treści na stronie, zgodności ze normami W3C, jak również bezbłędności kodu. Poza tym sprawdzane jest także, czy strona jest przyjazna dla wyszukiwarek internetowych. Krótko mówiąc, audyt SEO zleca się agencji, by odnalazła ona wszelkie dysfunkcje strony i – co najistotniejsze – zaproponowała rozwiązania, które umożliwią ich naprawę.

Audyt SEO – dużo problemów zdoła zauważyć tylko specjalista w danym obszarze

Online znajduje się dużo narzędzi i stron, z wykorzystaniem których można błyskawicznie i bez opłat wykonać audyt SEO witryny. Atuty tej opcji? Cena i szybkość. Argumenty przeciw? Całe mnóstwo. Darmowe narzędzia bądź też wersje testowe z ograniczaną funkcjonalnością, nie są idealne. Jeśli już przyuważą pewne uchybienia na stronie, to na pewno nie wszystkie. Sporo błędów (np. w kodzie) wychwycić można tylko w czasie analizy wykonanej przez człowieka, a nie algorytm.

Na audyt SEO realizowany przez agencję trzeba zaczekać na ogół od tygodnia do mniej więcej 30 dni. Termin na przygotowanie analizy powinien zostać wyznaczony w umowie podpisanej z firmą, która zadeklarowała, iż go przeprowadzi. Audyt w wersji płatnej umożliwia wykrycie wszystkich newralgicznych problemów ukrytych na stronie. Jeśli strona była uruchomiona na platformie typu Magento czy Shoper lub na otwartym szablonie, to rzeczy do naprawienia może być sporo. Jeśli witryna wolno się ładuje i ma właściwie zerową widoczność na istotne dla klienta słowa kluczowe, to także są to sygnały, że zlecenie zewnętrznej firmie SEO audytu jest świetnym pomysłem.

Audyt SEO – co pokaże, jeżeli będzie wykonany sumiennie

Starannie zrealizowany audyt SEO może obnażyć liczne wady strony, w szczególności:

  • niska prędkość ładowania się witryny w wersji desktopowej i mobilnej,
  • błędy w wersji mobilnej strony, takie jak nieprawidłowe wyświetlanie się jakiś elementów,
  • nieprzetłumaczone wersje językowe strony,
  • poprawność w hierarchii nagłówków,
  • problemy z dostępem do strony dla botów wyszukiwarek,
  • powody niskiej widoczności strony na frazy kluczowe,
  • brak albo nieuzupełniona wizytówka Google Moja Firma,
  • brak tytułów i opisów meta,
  • niska jakość treści na stronie,
  • poprawność kodu witryny,
  • faktyczna ilość zaindeksowanych podstron,
  • brak lub źle wykonana integracja z narzędziami Google (np. Google Search Console)

.

Lokalizacja firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]