Skieruj się tutaj, jeżeli interesuje Cię aktualna oferta PBN.
Żeby konsument odkrył twój biznes powinieneś nie tylko posiadać firmową stronę internetową, ale też zatroszczyć się o jej pojawianie się w wynikach wyszukiwania. Do tego bardzo ważna jest zawartość strony oraz to czy cyklicznie publikowane są na niej kolejne wyczerpujące i przydatne dla użytkownika informacje. Jednak nie wolno także lekceważyć tzw. link buildingu, a więc pozyskiwania linków wiodących do strony. Jednym ze sposobów na link building jest stosowanie PBN-ów – prywatnych sieci portali.
PBN – pomocne jako komponent wieloskładnikowej strategii marketingowej
PBNy są prywatne, bo są zakładane a następnie zarządzane przez jeden podmiot (zwykle przez sporą agencję marketingową bądź agencję SEO), który troszczy się o jakość publikowanych tam tekstów. PBNy są najczęściej stosowane jako jeden z komponentów wieloaspektowej strategii marketingowej, co jest bardzo ważne, ponieważ najlepsze efekty ich wykorzystania daje się zauważyć w stosunku do stron, które zostały uprzednio prawidłowo zoptymalizowane pod kątem contentu oraz technicznym. Prywatne sieci blogów nie tylko pozwalają na pozyskanie dużej ilości linków przychodzących do witryny, ale też na ich zróżnicowanie, co jest dobrze oceniane przez algorytmy wyszukiwarek. Za mankament PBNów można uznać to, że ich wykonanie to spory koszt, a później należy przeznaczać wiele czasu na utrzymanie ich w stosownej jakości.
Publikacje z linkiem kanonicznym i wizytówki NAP, czyli jak korzystać z możliwości PBN
Prywatne sieci portali rewelacyjnie zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, bowiem można na nich publikować artykuły tematyczne stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Co to jest NAP? To w zasadzie każda publikacja online, gdzie przedstawione są kluczowe informacje kontaktowe firmy – jej adres e-mail bądź telefon, nazwa oraz adres. Przykładowo, NAP-em jest wizytówka GMF, ale jest nim też zakładka w internetowym rejestrze biznesowym, strona w mediach społecznościowych lub artykuł, pod którym podano firmowe dane teleadresowe.
Druga ciekawa metoda wykorzystania potencjału PBNów to artykuły z linkiem kanonicznym. To republikacja ciekawych artykułów z podaniem odnośnika do oryginalnego tekstu oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W tym przypadku roboty wyszukiwarek z reguły oceniają lepiej użyteczność pierwotnego wpisu, bowiem odnajdywanie linków do niego na różnych blogach w sieci postrzegają jako sygnał, iż pod wymienionym adresem kanonicznym opublikowane zostały warte uwagi, pomocne informacje. Publikacje z canonicalem są najskuteczniejsze przy tekstach z sektora YMYL (Your Money Your Life), w którym istotne jest zdobycie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych związanych głównie z aktualnymi informacjami, doradztwem prawnym medycyną czy finansami.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO